tiistai 3. toukokuuta 2011

Vihdoin uusi pyöräilykypärä!

Olen suunnitellut uuden pyöräilykypärän ostamista jo iät ja ajat. Nutcasen valkoisen kypärän ja minun välillä oli vain hieman turhan korkea hinta, toimituskuluineen noin sata euroa (kypärä 70 e ja päälle postikulut Suomeen). Turussa eivät näytä myyvän juuri muita malleja kuin kasipallo- ja vesimelonikypäröitä, jotka ovat ehkä kivoja lapsilla, mutta eivät tunnu oikein omalta.

kuva: stadium.fi

Kun näin viikonloppuna tämän kypärän Stadiumissa kymmenen (!) euron synttäritarjoushintaan, ei tarvinnut pitkään miettiä. Normaalihinta (19,90) ei sekään ole kovin paha. Istuu minulle päähän erittäin hyvin. Pipo ei olisi kovin mukava tämän alla, mutta minä pyöräilenkin vain kesäisin, jolloin pelkkä kypäräkin hiostaa tarpeeksi. Olen ostokseen erittäin tyytyväinen, vaikka kaikkein kaunein kypärä on edelleen Nutcasen mattapintainen, värissä Vanilla Sky. (Vinkiksi kiinnostuneille: Punavuoren peikko on ottanut vaaleanpunaisen Nutcasen valikoimiinsa.)

5 kommenttia:

  1. Olipa hyvä löytö!
    Kaapolle haaveilen myös Nutcasen kypärää. Mattamustaan pyörään käy melkein mikä vaan väri tai kuva kaveriksi.

    Minttu

    VastaaPoista
  2. Minttu: ne nutcaset on vaan niin hienoja. ja kypärä on kyllä mun mielestä sellainen juttu, josta kannattaa vaikka vähän maksaa, että tulee ainakin käytettyä.

    VastaaPoista
  3. Itse omistan pinkin kypärän, samaa sävyä pyörän kanssa ;) Harmi vaan, että monesti kypärä unohtuu hyllylle ja vasta pyörän selässä se muistuu taas mieleen...

    VastaaPoista
  4. Maija: hauska, jos kypärä sopii yhteen pyörän kanssa :) mulla on kyllä eri väriä, koska pyörä on kirkkaanpunainen. yritän pitää kypärää hyvin esillä eteisessä niin, että sen muistaa helposti.

    VastaaPoista
  5. pitäisi varmaan laittaa uusi kypärä myös omalle hankintalistalle kesää varten. äitin vanhan malli ja väri ei oikein miellytä... mutta suorittaa se nyt vielä tärkeimmän tehtävänsä :)

    VastaaPoista