tiistai 23. marraskuuta 2010

Jätetään ensi vuodelle

kuva: moleskine.com
 
Blogiini ei ole juuri ilmestynyt uusia kirjoituksia viime viikkoina. Olen viettänyt pitkiä päiviä yliopistolla ja ollut ajoittain väsynyt. Vapaahetket olen käyttänyt kavereiden tapaamiseen ja lukemiseen, enimmäkseen kaikkea muuta kuin koulukirjoja.

Herttaköynnös ikkunallani muuttaa lehtiään keltaisiksi. Luulen, että se on masentunut. Tiskipöydällä on toissapäiväisiä astioita, joita mies ei ole ehtinyt laittaa tiskikoneeseen enkä minä ole saanut aikaiseksi. Naapuri kuuntelee musiikkia niin, että muutkin kuu(nte)levat. Se kuulostaa seinän läpi hyvin yksitoikkoiselta. Tänään olen syönyt puolet ässämixistä ja urheasti myös niitä oransseja, joista en oikein pidä. On kuulemma huono tapa valikoida. Olen myös tehnyt gradua, mutta niin minimaalisen vähän, ettei siinä olisi kyllä paljonkaan kehumista. Tein myös sellaisen uroteon, että siirsin vaikeimman tentin joulukuulta tammikuulle. Täytin ensi vuoden kalenteria ensi vuoden tapahtumilla ja velvollisuuksilla. Sinne jäi vielä paljon tilaa.

Olen hyvin onnellinen, vaikkakin aikaansaamaton. Minulla on paljon ideoita ja suunnitelmia, joita en edes yritä toteuttaa vielä. Jätetään ensi vuodelle. Ensi vuonna tapahtuu varmasti enemmän kuin koskaan.

8 kommenttia:

  1. Ihana kirjoitus, Nna! Ehkä siksi, että se oli tunnelmaltaan kuin omasta elämästäni.

    Gradun tilalla tosin kandi, ja sosiaalinen elämä rajoittuu lähinnä kahvihetkiin kämppisten kanssa. Olen siirtänyt useammankin tentin kevääseen, ihan vain ylläpitääkseni tiettyä elämänlaatua.

    Terttu

    VastaaPoista
  2. Terttu: kiitos! mun elämässä on tällä hetkellä jotenkin hassu tunnelma, samaan aikaan pysähtynyt ja kiireinen.

    VastaaPoista
  3. no olenkin miettinyt, että missä mahdat luuhata:) on hyvä osata olla itselleen armollinen, ja jakaa työtaakkaa pidemmälle aikavälille - jopa sitä mieluista. nähdään taas pian?

    t. punaisen moleskine 2011:n omistaja

    VastaaPoista
  4. Hanna: nähdään joo! minäkin saattaisin päätyä moleskineen, jos mulla ei jo olisi noita nahkakansia, joihin saa uudet kalenterisisälmykset.

    VastaaPoista
  5. Ihanan armollinen asenne! Kumpa malttaisin itsekin hiukan hellittää nyt, kun väsyttää tämä pimeys ja hektisyys.
    ps. Blogissani on sinulle kirsikka.

    VastaaPoista
  6. Sylvi: pitää yrittää :) ja kiitos kirsikasta, käynkin heti katsomassa!

    VastaaPoista
  7. Unelmointi on ihanaa, toteutus yleensä vie unelmista hohdon :)

    Eikö olekin ihanaa, kun kalenterissa on tyhjiä kohtia, tai jopa täysin tyhjiä päiviä?! Itse aina ajattelen niin, että niin kauan kun kalenterissa on tyhjiä päiviä, silloin on elämä hallinnassa (jos elämää nyt voi ylipäätään hallita).

    Vastasin muuten haasteeseen. Poistin tosin muutamia kohtia.

    Mukavaa viikkoa!

    P.s. Valikointi on välillä hyvin järkevää. Ajatteleppa nyt vaikka TV-sekoituksen sinisiä karkkeja. Itse inhoan niitä, sisareni rakastaa. Me molemmat siis valikoimme mieleisemme :D

    VastaaPoista
  8. Kalenterin tyhjät kohdat on kyllä ihan parasta! Käynkin katsomassa, mitä vastailit.

    VastaaPoista