tiistai 12. lokakuuta 2010

Miksi kukaan ei aiemmin kertonut minulle tästä?!

kuva: Urtekram.dk

Miksi kukaan ei ole aikaisemmin kertonut minulle tästä shampoosta?! Kärsin usein talvisin kutisevasta päänahasta. Saan hiuspohjani aivan ruvelle varsinkin tigin shampoilla (myönnettäköön, että en ole kokeillut kaikkia, mutta ainakin oatmeal&honey ja heavenly hydrating ärsyttävät tosi paljon). Olen kokeillut kaikenlaisia kampaamoshampoita. Jotkut (lähinnä hajusteettomat ja säilöntäaineettomat) ovat olleet aika hyviäkin. Hiukseni ovat hyvässä kunnossa (kiitos tupeeraamisen minimoimisen, muotoilutuotteiden käytön vähäisyyden ja geenien), joskin painavat ja päätä myöten menevät. Pitkään tukkaan on turha kuvitella saavansa supervolyymia pelkällä shampoolla, joten tuuheuttavat olen jättänyt kokeilematta.

Olen käyttänyt tätä shampoota vasta hetken, mutta hiuspohja on ollut sinä aikana hyvin rauhallinen. Shampoon inci on yksinkertainen (lainattu täältä):

Water, vegetable glycerine*, coconut and corn sugar soap, alcohol*, glyceride of coconut oil, glyceride of sunflower oil, citric acid.Nothing else.
* = Organic

Sodium laureth/lauryl sulfatea ei ole ollenkaan. Luulen, että juuri se voi tehdä tästä minulle niin sopivan. Ja sitten eräs erittäin mieluisa yksityiskohta: 300 ml pullo maksaa alle viisi euroa! Shampoota myydään ainakin isoissa marketeissa, varmasti muuallakin.

6 kommenttia:

  1. Mä olen käyttänyt juuri tuota samaista shampoota yhden pullon. Hienoa, että sulla tuo toimii ja on jopa auttanut näin lyhyellä ajalla! :) Omat hiukseni on ihan liian rasvoittuvat noin hellävaraiselle shampoolle. Sama ongelma kaikkien luomushamppoiden kanssa :(

    VastaaPoista
  2. Miss Bambi: tylsää :( olet varmaan kokeillut myös pestä kahdesti peräkkäin? siis vaahdottaa, huuhdella, vaahdottaa, huuhdella? joillain se kai auttaa.

    VastaaPoista
  3. Jeps! Jos pesen kolme kertaa nii puhdasta tulee, mutta shampoota taas kuluu sitten ihan kohtuuttomat määrät :( Eli täydellinen luomushampoo vielä hakusessa. Olen nyt alkanut pidentää hiustenpesun väliä jotta hiukseni muuttuisivat vähän vähemmän rasvoittuviksi.

    VastaaPoista
  4. Miss Bambi: Kolme kertaa on kyllä vähän liikaa... siinä varmaan häviää jo helposti luomun etumatka ympäristövaikutuksissakin. Toivottavasti löydät hyvän tuotteen!

    VastaaPoista
  5. hmm, tuota shampoota voisinkin koittaa joskus. eko-shampoista ole hyvä -merkkiset toimivat minulle hyvin. mut niitten incilistat ei ole yhtä vakuuttavia kuin tuon urtekramin.

    t.essi

    VastaaPoista
  6. essi: kokeile ihmeessä :) olin ihan haltioissani tuosta incistä!

    VastaaPoista