keskiviikko 9. kesäkuuta 2010

Aamu

Kävin viikko sitten hammaskirurgilla viisaudenhammasleikkauksessa ja se oli ihan hyvä kokemus. Kipua ei ole missään vaiheessa juuri ollut. Nyt posken turvotus on laskenut, antibioottikuuri syöty ja jäljellä vain tikit ja näyttävä kirjava mustelma leuan vasemmalla puolella.

Tämä ja ensi viikko on aikataulutettu koulujutuille. Sen lisäksi olen opetellut maalaamaan vesiväreillä ja vähitellen edistynytkin siinä taidossa. Olen maalaillut postikortteja valokuvien pohjalta yksinkertaistaen.

Herään aamuisin seitsemältä, kun mies lähtee töihin. Juomme aamukahvin yhdessä. Luen molemmat sanomalehdet (Helsingin sanomat ja Turun sanomat) hitaasti. Yritän olla avaamatta tietokonetta ainakaan ensimmäiseen tuntiin. Yritän muutenkin opetella olemaan kotona ilman, että koko ajan käyn vilkuilemassa jotakin koneella. Tehdä muita asioita. Maalata ja laittaa ruokaa niin, että joka välissä ei ole kiire "ihan vain nopeasti tarkistamaan" jotakin koneelta.

Olen todennut, että minulla ei ole yhtään rentoa ja kotoisaa kesähametta, ainoastaan pari liian juhlavaa. InWearin Guthrie Skirt (katsokaa nettikaupasta, en jaksa nyt lisätä kuvaa) voisi olla hyvä. Inwearin vaatteet ovat minulle tavallisesti mitoitukseltaan (ja tyyliltään) hyviä. Niitä tulee käytettyä paljon ja hinta-laatusuhde on erittäin hyvä.

8 kommenttia:

  1. Ihanalta kuulostaa aamut! Mulla on ikävä sanomalehtiä! Nettiuutiset ei oo yhtään sama asia kun rapiseva lehti kahvikupin kanssa. Kannatan tuota tietokoneesta vieroitusta; se on jotenkin salakavalan koukuttava vekotin..

    VastaaPoista
  2. kiva kuulla ettei ole ollut kipua.

    itsellä oli aina kipua ja turvotusta, mutta ei mustelmia koskaan.

    VastaaPoista
  3. terrta: sanomalehdet on kyllä ihania - silloin kun ne ehtii rauhassa lukea aamukahvin kanssa. rauhassa tarkoittaa minulla noin tuntia.

    aniiti: pääsin kyllä aika vähällä, olin itsekin yllättynyt. toivottavasti seuraava poisto elokuussa menee yhtä hyvin!

    VastaaPoista
  4. Joku muukin painiskelee saman asian kanssa, ettei tarttis kokoajan käydä "tarkistamassa jotakin" tietokoneelta.. :D

    Sun juttuja on kiva lukea :)

    Hauskaa kesää!!

    -Linda

    VastaaPoista
  5. Linda: mulla vielä usein käy niin, että kun olen avannut netin, niin olen jo unohtanut sen asian

    VastaaPoista
  6. tosi kiva että olet maalaillut. mä en ole tehnyt mitään siistiä. t sara.

    VastaaPoista
  7. sara: mun maalailu on kuitenkin aika onnetonta räpeltämistä suhun verrattuna :)

    VastaaPoista
  8. anna, sun maalailu ei ole mitään räpeltämistä. mä en ole mikään taiteilia, koska en viitsi koskaan tehdä mitään. siinä pitäisi olla sellanen tekemisen meininki.

    VastaaPoista